nasz pomysł

Wiarygodność, rzetelność, możliwość weryfikacji, dyplomacja, kultura, dobrze postawione pytania.

Stron z informacjami jest w sieci wiele. I będzi e jeszcze więcej. Kto szukał jakieś informacji zna te problemy. Co przyjąć jako pewnik, komu wierzyć, jak ocenić wiarygodność tego co napisano? Internet to ocean błota w po którym brodzą samotnie wiarygodne opinie i ich właściciele. I jak to w oceanie, trudno ich wyłowić. Ciężko znaleźć wskazówki czym się kierować by uzyskać pełny obraz problemu który chcemy zgłębić. Wręcz niemożliwością jest znaleźć potrzebne informacje w formie skondensowanej.

Na pomysł prowadzenia specjalistycznego blogu wpadliśmy po ponad 10 latach obserwacji rynku, środowiska fotograficznego w pełnym przekroju, słuchania klientów i innych użytkowników sprzętu fotograficznego. Obraz jaki otrzymaliśmy wskazał na źródło wiedzy głównie fora internetowe, których wiarygodność jest niezwykle niska, wysoka natomiast jest podatność na zaśmiecanie umysłu niepotrzebną wiedzą i manipulację opinią. 95% ludzi z którymi rozmawiamy narzeka, że wiedza z internetu jest nierzetelna i sprawia, że trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.  Trudno jej zawierzyć. To jest problem. Który zwykle rozwiązuje rzeczowa rozmowa z fachowcem, który w dwie minuty prostuje dwudniowe pranie mózgu na forum tematycznym.

Specjalistyczne strony zwykle piszą rzetelnie, jednak bazują wyłącznie na reklamodawcach aby istnieć. Wnioski można wyciągnąć różne. Szkolenia to zwykle marketing. Dołóżmy do tego wszechobecny brak kultury, malkontenctwo, defetyzm, ostracyzm i zajmowanie stanowiska w kwestiach o których ma się nikłe pojęcie. Kiedy to czyjeś zdanie staje się bezpodstawnie pewnikiem mimo, że nikt nie weryfikuje źródła pochodzenia takiej opinii. Tak więc po latach wracamy do tego od czego wyszliśmy – są jeszcze osoby które pamiętają jak zaczynała firma foto-net.

Tak, to prawda, prowadzimy specjalistyczny sklep fotograficzny. Nie należy nas mylić z przeciętnym sklepem oraz zwykłym sprzedawcą w przedsiębiorstwie opartym o normy i chęć niepohamowanego gromadzenia zysków. Nas nikt nie rozlicza za ilość przerzuconych kartonów. Budujemy swoją reputację i wiarygodność w oparciu o głęboka wiedzę praktyczną z dziedziny w jakiej się poruszamy. Lubimy to co robimy, fotografia to nasze życie. Już dawno zrozumieliśmy, że lepiej czegoś nie sprzedać niż sprzedać to źle. Do nas klient przychodzi przede wszystkim porozmawiać.

Bazując na rozmowach z klientami, analizie fachowej prasy, szkoleniach i bezpośrednim kontakcie z produktami jesteśmy w stanie wypracować własne, subiektywne zdanie w temacie produktów i warsztatu pracy. Zdanie to można zweryfikować, nie tylko poprzez fakty jakie podano powyżej. W swoich tekstach zawsze podajemy racjonalne wyjaśnienia, powołujemy się na coś co można sprawdzić lub jeśli wymaga tego sytuacja podajemy linki do opracowań zewnętrznych.

Dlatego przyjacielu, jeśli zamierzasz zarzucić nam brak obiektywnego spojrzenia i stronniczość na rzecz zysku, myślę, że rozczarujesz się. Jeśli więc wolisz na przykład wiarygodność forum internetowego, głęboko wierząc w to, że ludzie piszący tam mają rzetelną wiedzę lub nawet posiadają produkty o jakich piszą – droga wolna. Prosimy jednak, nie pisz nam tego, po prostu nas nie odwiedzaj.

Chcemy by to miejsce było przyjaznym i konstruktywnym zakątkiem tematycznym. Nie chcemy tutaj zbędnych słów, niekulturalnych zachowań. Jesteśmy tutaj z imienia i nazwiska. Możesz zobaczyć jak wyglądamy, możesz zobaczyć co w życiu robimy. Poszukaj zakładki o nas.

Głęboko wierzymy w to, że miejsce takie jak specjalistyczny sklep fotograficzny, powinno być przede wszystkim miejscem konstruktywnej wymiany doświadczeń i słuchania ludzi.

Zapraszamy do lektury, komentarzy zgodnych z regulaminem, podrzucania tematów. Zapraszamy do współpracy. Lubimy fotografię, lubimy ludzi którzy mają taka pasję jak nasza.

Pamiętaj, że z racji zawodu, mamy nie tylko wiedzę ale i praktykę wynikająca z tego, że odpowiadając sobie na jakieś pytanie możemy po prostu podejść do magazynu, wziąć do ręki produkt i sprawdzić co chcemy. Możemy tez skonsultować nasza wiedzę z zaprzyjaźnionym fachowcem. Jeśli jesteś jednym z nich. Zapraszamy do redagowania wspólnych treści.

Ireneusz Zdrowak